onsdag 21 september 2011

Höstkväll

Hejsan!
Jag vet inte riktigt vart min tid tar vägen, det rullar på så ofantligt snabbt.
Har väl inte prioriterat bloggandet heller de sista dagarna.

Nu har hösten anlänt i alla fall.
Träden är så fint målade i många vackra färger, regnar gör det nästan varje dag, åtminstone någon skvätt. Fast solen har allt visat sej ibland också och det piggar ju upp.

Men det säkraste tecknet på att hösten anlänt är att Taggen har flyttat in, sover inne både dag och natt med bara några få "måste gå ut en stund".

Ofta ligger Taggen så här med tassen över nosen och sover, helst i våra sängar.

En solig morgon satt det här spindelnätet i en av trädgårdsstolarna,
solen bildade regnbågens färger i konstverket som spindeln hade knåpat ihop.

En promenad bland hassel och ormbunkar.
Även här gjorde solen så det blev en vacker tavla.

Massor av nypon, vackra att titta på.
Har aldrig gjort egen nyponsoppa,
men min mamma gjorde det när våra barn var små som de fick som mellanmål.
Hemlagad nyponsoppa är nog lite förmer än köpt, tycker jag.
Men ganska så mycket jobb med att tillverka, har jag förstått.

Det röda trädet, som jag inte vet vad det är för sort, lind kanske,
utmärkte sej så fint, vill säkert synas lite extra,
så att jag skulle njuta och bli glad av dess färg.

I kväll regnar det och är kyligt ute,
då passar det bra med en brasa.

Taggen har bytt plats nu och är vaken en liten stund,
önskar er alla en skön höstkväll

Kram Birgit

8 kommentarer:

hugan sa...

Mycket fina bilder, hösten är verkligen en vacker årstid! Ganska mysigt att få tända både brasa och ljus. Och Taggen är så söt så..!

Du har så rätt ang SI led, det lär inte synas nåt på röntgen, men visst känns det surt att det mest spekuleras vad som är galet istället för att verkligen titta till problemet.

Birgitta sa...

Så fina bilder. Det röda trädet är det inte en lönn, för jag tycker de lyser upp överallt nu.
Har investerat i en fönsterputs nu, men inte hunnit använda den än.
Har varit till Karlstad 2 dagar nu också. Känns som jag aldrig är hemma. Behöver mer tid.
Natti natti Birgitta

Monica sa...

September är min favoritmånad med sin klara luft och vackra färger!
Jag tror också att det är en lönn, som är så röd på din bild!
Mysigt med Taggen!
Kram, Monica

Felix sa...

Vilka härliga höstbilder!

Så sött Taggen sover med tassen över nosen. Det händer att Tiger ligger så ibland också.

Det är kul med katter som följer almanackan och flyttar in igen när det blir höst. Att de dessutom är lika tillförlitliga som väderprognoserna är inte så tokigt... För när det blir kallare eller är regnväder på gång, då dyker Tiger upp och vill in...

Hösthälsningar
Elisabet

Christina sa...

Riktigt ruskväder dom sista dagarna. Mina två äldsta katter vill inte gå ut i rastgården längre. Ligger inne i soffhörnan och har det mysigt. Men dom två yngre går ut ändå! Dom väntar nog på snön, som dom älskar. Jättefina höstbilder./Christina

Ulla sa...

Ruskigt är det men ganska härligt om man slipper gå ut. Själv har jag ägnat veckan åt att vra förkyld, inte så kul.

Polargrevinnan sa...

Idag är det en underbar höstdag.
Jag glömde kameran när jag gick min promenad - vilka underbara färger det är nu på hösten. Ja, se bara på dina fina bilder.
Vilken fin katt Taggen är - riktigt mysig.
Brasa i höstmörkret - underbart.
Fredag idag, veckan går fort. Vi har en lugn helg framför oss, skönt för i veckan har det varit lite fest och håll igång.
Önskar dig en fin helg.
Kram Viola

Birgitta sa...

Tittar in för att önska dej en skön och mysig helg. Tänd en brasa och njut.
Kramisar Birgitta