fredag 2 september 2011

Vattendroppar

Förra hösten införskaffade jag mej en ny kamera med massor av finesser i.
Jag tycker det är roligt att fota och testa, men det är ju inte bara enkelt om man ska få till en fin bild. Det är så många olika inställningar hitan och ditan och så ska jag komma ihåg hur jag hade kameran inställd när jag tog det kortet.
Ja, ja, jag kanske lär mej s.s. fast det tar lite längre tid nu när jag inte är ung längre, hoppas det iaf.
I dag fick jag för mej att göra några försök, hittade lite fina motiv. Efter kanske tre samtal till dotera och ganska många tagningar blev dessa bilder resultatet.

Spindelnät med regndroppar

Samma spindelnät
Några regndroppar

Vattentunnan välfylld av regnvatten

Ett bi som precis lyfter från en blomma


Önskar dej en skön fredagskväll

Kram Birgit

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Du har allt öga för det här med fotografering!

Monica sa...

Snyggt! Imponerad!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Vad duktig du är med kameran. Du får fått till flera fina bilder.
Kram Birgitta

Ulla sa...

Grattis, det där med gamla hundar är allt fel!

Evatina-beth sa...

Fina bilder !
Ha en skön helg !
Kram Eva

UllaMona sa...

Fina bilder, vattendropparna är jättefina på dina bilder...här har jag haft vattendroppar hela dagen på mina fönster och de lär hålla på att droppa hela natten också tror jag.
Här uppe målas naturen i alla de färger, jag hoppas att det dröjer ett tag innan den målas vit.

/UllaMOna