onsdag 7 september 2011

Onsdag

Redan onsdag, just nu skiner solen genom molnen. Det har varit en regnig förmiddag, men det är ju höst så det hör väl till.

Helgen ligger bakom nu, som jag sett fram emot.
Det var lite småfolk och föräldrar här i helgen. Med andra ord full fart.
Konstigt att man inte orkar hålla igång lika mycket som när man själv var småbarnförälder.
Gubben min och jag brukar säga att det är allt tur att vi var unga när våra barn var små.
Nu kan man ju bar njuta och ha det mysigt, blir det lite gnäll och inte allt passar, så finns ju föräldrarna till hands.

Hugo fyllde sex år i fredags så det firades när de kom.

Lördag, åkte Marcus och Lovisa till Ullared över dagen, barnen var kvar hos oss, likaså Seth och Maria.

Kusinerna Seth och Molly har lite morronmys tillsammans.

Att besöka g-morfar och g- mormor hör till.
Både de små och de äldre ser fram emot att få träffas.
Det är så roligt att se glädjen i barnens ögon när
de springer fram och kramar om g-morfar o g-mormor.
En fin bild som jag gömmer i mitt arkiv.

Här har vi tagit oss ut i skogen till den lilla sjön,
hittade några hemgjorda hovar som kom väl till pass.

Hugo hade önskat sej ett metspö, det skulle ju testas,
men fiskefångsten blev inte så stor. Han var glad ändå.

Att leka bland stockar,stena och träd hör ju också till.

Är man vid en sjö måste man ju testa att bada också,
trots att det är september och lite kallt i vattnet.

Lilla damen håller koll, så vi hittar rätt väg hem.
Och hem kom vi.


Önskar er alla en skön onsdagskväll.
Kram Birgit

6 kommentarer:

Christina sa...

Har kikat runt lite på din blogg. Vilka fina bilder. Jag kommer gärna tillbaka. Hälsningar Christina

Monica sa...

Vilka varma och mysiga familjesammankomster ni har!
Men visst är det så, att man får ha barnbarnen i lagom dos, sen är det skönt att lämna över till föräldrarna...
Ni har ju så många små barnbarn också!
Hur som helst, så är det fint att se er och dina föräldrar med de små!
Kramar från mig!

Birgitta sa...

Vilken härlig helg du haft med småttingar omkring dej. Då mår man bäst.
Åker neråt F-g nästa onsdag och tar med datorn till Mattias, som är allra bäst på datorer. Jag ska på vävmässa torsdag-lördag i Borås och hoppas få massor av inspiration då.
Måste nog städa upp lite i köket ikväll för i morron kommer äntligen snickarna.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Felix sa...

Så höstfint det har blivit på din blogg nu, med ny header och bakgrundsfärg! Många fina bilder på både natur och närmaste familjen! Roligt med släktträffar i lagom doser... ;-)

Hösthälsningar
Elisabet

hugan sa...

oh det var friskt vågat att bada i September! Men så är det barn(barn) och betydligt mer söderut ;-)

Mycket vacker höstbild du fixat till headern!
Ha nu en skön torsdag!

Felix sa...

Hej igen!
Du får titta in hos mig, för jag har något till dig...

Soliga hälsningar
Elisabet