söndag 27 december 2009

En lat dag

Denna söndag har varit en riktig slappardag. Det är skönt med en så´n dag ibland. Fast när jag tänker efter så har vi gjort lite . Vi tog en promenad på förmiddagen, skönt att röra på kroppen lite och backigt är det ju här.
En skön avkoppling är att lägga pussel, det tar en bra stund att bara vända på tusen bitar och försöka sortera lite. Det här är ett wasgij pussel, man lägger inte bilden som bilden visar, utan vad en gubbe på bilden ser. Jag tycker det är en utmaning att lägga ett sådant här pussel. Det tar nog ett par veckor att lägga, skulle jag tro.
Det är ett julmotiv på pusslet,
två bitar fattas än på ramen.

Vem är det här? Kan någon gissa...

Roger håller på mycket med filmer och redigerar. Dels egna som vi tar och även vänners filmer ibland. I dag har han redigerat gamla smalfilmer som är lagda på dvd. Hittade denna bild . Filmen är, tror jag, från 1982. Visst är brudnäbbarna söta, de heter Kindevåg.

Det var allt för idag

Ha det gott alla
Birgit//Mor Tuta

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Han där längst till höger påminner om två grabbar som jag känner :o)

Vilket sött kort på dom alla tre!!

Kram

pastorsfrun sa...

Ha ha, jag minns att det var RYSLIGT kallt den dagen och vi fick inte ha jackor på oss, eftersom det skulle tas kort, eller hur det var... Men vi var väldans söta tycker jag =)
Jag vill också pussla!!! Måste skaffa mej ett wasgij, men nu har jag massor bra böcker att läsa... får nog göra det först.
Ha fler lata dagar mamma!
KRamar Mia

Bonnfrua sa...

"OK, om jag får 20 spänn..."
det jag kommer ihåg är att Mia skulle gå till mamma under vigselakten, och att brudbuketten jag fick hålla då var tung!
Och alla provningar av klänningen hemma hos mormor, nålar som stacks mm. :-)
Fortsätt lata dig mummen!