lördag 26 december 2009

Taggen

I dag har åter varit en dag med mycket snö, men varför klaga, man får ju alldeles gratis motion och frisk luft. Tänk vad skönt att få sätta sej framför brasan , värma sej och dricka en kopp kaffe när man kommer in.

Taggen och Roger framför brasan.



Taggen beundrar fönsterkonsten som barnbarnen åstadkom när de var hemma.


Inte kan man som farmor neka när grabben frågar om han får testa sina julklappskritor på fönstret. Jag var riktigt stolt över konsverket som fick vara kvar flera dagar. (det gick lätt att putsa bort).


Ha en skön kväll //Mor Tuta

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Vi har också fått mängder av snö senaste dygnet, så nu har vi ca halvmetern. Vi har haft vitt sedan 3 dec och nu kommer säkert snön att ligga till april här. Det har varit besvärligt väglag här också.
Vi bodde i Örneström 1974-84 där vi arrenderade jordbruket och hade mjölkkor.
Därefter flyttade vi till Västergötland.
Önskar dej en fortsatt skön helg.
Kramisar Birgitta

Lovisa sa...

Vad bra att det gick lätt att få bort. Dom har nämligen målat på fönstret uppe på balkongdörren där hemma också...det blev superfint! ;o)

Jag fixar en skiva till dig också så snart jag fått en i handen...

Kram Lovisa

Anita sa...

Vad mysigt med fönsterfärgen, det skulle nog mina damer också vilja göra.
Jag ser att även ni har fått mer extrajobb i form av snö, men visst är det mysigt också.
Ha en fortsatt skön helg.
Anita