tisdag 29 december 2009

Minnen

Minnen dyker upp när jag ser vår små töser sitta i morfar/farfars knä. Jag minns så väl när min farfar och farmor var hemma hos oss i Slätmon och jag fick krypa upp i farfars knä. Vad det kändes tryggt, tänk att få pilla i hans mustasch och han protesterade inte...det kanske inte en farfar gör. "Fafla ut o gå en fläng" lär jag ha sagt och så följde han naturligtvis med mej en sväng ut. Min morfar minns jag mest att han satt i sin gungstol för han hade så ont i sina ben, men jag var med ute på vedbacken när han "barkade krakar."....ljusa minnen.

"Hannananna morfars", älskar att sitta i morfars trygga knä.

"lala farfars"

Här ska det läggas pussel, men det kan låta så här också,
"fafa sunga" då ska det spelas draspel och sjungas.

Vilken lycka att ha goa barnbarn.

Kram//Mor Tuta

5 kommentarer:

Lovisa sa...

Vilken lycka att ha sån fin farmor och farfar!!! Idag har Alva tjatat om att hon ville ringa till "fafa" men vi har inte hittat något bra tillfälle...och nu är det för sent för nu sover dom små liven. Vi får skypa imorgon istället :o)

Kram Lovisa

pastorsfrun sa...

Härliga töserna och härliga morfar/farfar.
På tal om tidigare inlägg då Lovisa och jag sitter och tar kort och filmar, som vanligt och du skriver "två av våra härliga flickor" så sa Stefan när han läste detta att: Det är verkligen så med Birgit och Roger att man känner sig inte bara som din man utan även som deras son.
Det är väl härligt!!! Tack för att ni är såna mamma och pappa!!!
Kram MIs

Birgitta sa...

Kul att se lite bilder från K-a. Det är några månader sedan vi var där senast. Jag har funderat lite och nu måste jag fråga dej om möjligen någon av dina töser är födda -73.
Här har vi mycket snö, ca 50 cm och kallt omkring -20 just nu, men tempen har varit nere på -25 igår. Då är det skönast att få vara inomhus.
Nu önskar jag dej ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Hej igen!Några rader till dej igen. Då var det precis som jag misstänkte. Mina yngsta tvillingar gick tillsammans med henne på lekis där och min Maria har nog varit hemma hos din dotter och lekt! Vet inte om de kommer ihåg det. Vad liten världen är.
Ha en riktig skön nyårsaftonskväll.
Kram Birgitta

Vardagens guldkorn sa...

Gott nytt år till er också! Hoppas ni får ett fint år! Här förbereder vi Jonas 40 årsdag imorgon. 86 gäster lagas och bakas det till här. Mysigt att ha både familj å vänner samlade =0)
Kram Linda