fredag 25 december 2009

" När julgransmorron glimmar"

När julgransmorron glimmar.. ja så kan det låta när barnen sjunger. Vår äldsta dotter tyckte att texten var så när hon var liten.
Nu har det ju varit juldagsmorron med vad det innebär, Julotta, Var hälsad sköna morgonstund, julevangeliet och O helga natt (som min man sjunger alldeles förträffligt enl mej) och mycket ljus.
Detta med "sköna morgonstund" som man sjunger, kanske inte alla tycker är så skön, men för mej är det en riktig högtid. Tänk att få påminnas om att Jesus kom till vår jord för din och min skull, är inte detta helt fantastiskt?


"julgransmorron"

Vår familj firade jul några dagar före jul, det går ju alldeles utmärkt.
Tänk vilken lyx för barnen att få två julaftnar med lek och paket.

Två av våra härliga flickor, undrar vad de gör......
en mycket vanlig syn i vår familj när något är på gång
förväntansfulla gosingar

" undrar hur denna funkar"?

farfar/morfar och Marcus fick visst problem..

stolta dockvagnsägare, visar upp vad de fått för
g-mormor och g-morfar

julklappen........
som fyller fyra år i dag på juldagen.
GRATTIS
mormor o morfar

Ha en fortsatt skön julhelg
Birgit //Mor Tuta

2 kommentarer:

Fru Kastö sa...

Vi firar Seth för fullt - paket, tårta, fiskedamm, fiskpinnar och just nu tittar han, kusinerna, föräldrarna & farmor på Ice Age 3. Och så har jag lovat Seth att titta på klockan på din blogg. :)

Anonym sa...

Hejsan!

Tommy Körberg, Jussi och alla andra kan slänga sig i väggen!! Tacka vet jag pappa Leon och svärfar Roger som sjunger O Helga Natt...då blir jag alltid så rörd!

Nu har jag ändrat kissekattklockan så han visar rätt tid...annars kan det ju bli lite förvirrande ;o)

Kram Lovisa