onsdag 16 december 2009

Mis

Här kommer då yngsta dottern och gör ett inlägg.
Vi har tjatat på Mor Tuta att hon ska starta en blogg, men hon tycker inte hon har något att skriva om. Där tycker vi olika =) Mamma har många bra recept, har en dum katt, barnbarn som säger roliga saker, en församling som det händer mycket i, homecoming grejer, sina föräldrar som hon hjälper mycket osv osv osv.

Jag skulle gärna läsa om dina funderingar och din och pappas vardag! Han kanske också kan skriva inlägg ibland?

Jag håller med min syster. Jag ringer alltid mamma (ca en gång om dagen) bara för att prata lite, fråga om hur man gör någon maträtt, när jag eller någon i familjen är sjuk och behöver råd, eller bara vill berätta om något roligt Seth har sagt. Tack för att du alltid har tid med oss mamma!

Nu kanske ni undrar var de olika namnen mummen och Mor Tuta kommer från. Jo, vår bror, som i ålder är mellan syster och mig, är en fena på att komma på smeknamn på allt och alla. Mummen, kommer från engelskans mum och så utvecklades det till mummen. Pappa kallas Daden. Hur det kom sig att bror började säga Mor Tuta, vet jag inte... men det satte sig i alla fall, för nu säger alla det. Hi hi.
Mamma, jag och minsta barnbarnet Alva.

Alla barnbarn:

Nu i helgen kommer vi hem allihopa, då blir vi 13 plus mormor och morfar. Härligt! Hoppas nu mor tuta att du vill fortsätta denna blogg =)
Stora kramar och mycket kärlek från Mia
//Mor Tuta

1 kommentar:

Mia sa...

Nu kommenterar jag mitt eget inlägg... Du har ju rest en hel del på senare år och har ju massor att berätta och visa från dessa resor. Jag tänker på Sudan, USA, Teneriffa, och Estland. (eller var det Lettland?) Kram