onsdag 14 april 2010

Fönsterputs

Här har det varit en strålande dag, varm och skön med solsken. När det är så här fint får jag lätt inspiration till att göra något, och då är det bäst att sätta fart. Det gäller mej iaf. Jag har länge tittat på våra smutsiga fönster, och det syns ju verkligen när vårsolen tittar in. Så jag tog och tvättade gardinerna putsade fönster och städade i vardagsrummet. Vilken skön känsla nu när det är klart, det doftar rent och VÅR.
Vilken lyx det är att kunna hänga sin tvätt ute, sedan ta in den och det doftar så friskt. Gardinerna torkade på ett kick i solen. Så blev det förmiddagskaffe på trappan i solskenet och en stund med boken jag läser nu. Kan det vara bättre?



Ett vårtecken är att grinden kommit på plats.
Staketet ska målas i sommar..

Tvätt på tork, även hos grannarna

Gardinerna på plats igen nytvättade och fräscha


Taggen kan ligga på sin favoritplats nu igen
även han njuter av våren.

Hoppas du också haft en skön dag
och kunnat ta vara på det fina som finns runt omkring dej.
Kram Birgit

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

ja visst ... det var en underbar dag! Måste be sambon att vi tar ut sommarmöblerna... det är så skönt med fågelsång om inte annat!
:)

Bonnfrua sa...

Visst har fagen varit skön! Inte blev uteplatsen iordning, timmarna räckte inte till det, men ogräset försvann i "hörnet" iaf. :-)
Nu är det läggdags för mig!
Kram

Birgitta sa...

Du har varit så duktig idag och fått mycket gjort. Jag behöver också putsa fönster och städa. Idag har vi varit till Karlstad och IKEA och köpt nya garderober, som ska monteras ihop. Tapeterna sitter på väggen och mattan ligger på golvet, alltid något. Och nu ska jag intaga sängen för jag är helt slut.
Kram Birgitta

Monica sa...

Så skönt det låter! Här har också varit ett underbart väder idag men jag hörde nyss på nyheterna att det ska bli SNÖ i Svealand i morgon... Ofattbart!
Var bor du, det vet jag ju faktiskt inte...
Hoppas att du slipper snö i alla fall!
Kram, Monica

Martin sa...

Trevligt! underbart att göra alla vårsysslor, så att sommaren känns närmre!!