torsdag 15 april 2010

Hjälpreda

Den här dagen var det inplanerat städning hos föräldrarna. Det ska ju bli födelsedagskalas i helgen, så då är det ju skönt att ha nystädat. Så efter att ha inmundigat min frukost begav jag mig ut till Moby. Far i huset hade fått för sej att putsa fönstren på utsidan, jag försökte allt protester men vad hjälper det. Fönstren blev rengjorda både ute och inne, så nu glänser de så fint. Hela huset doftar rent och friskt nu efter genomgången. Det är väl härligt att kunna njuta av ett nystädat hem fast man inte klarar att fixa det själv.
Far/morfar/gammelmorfar i full färd med putsning.
Kolla in hjälpmedlet, rullatorn, den är bra till mycket.

Bor man på landet och har svårt att ta sej till affären själv,
är det praktiskt att en viss "butik" kommer och stannar utanför tomten.

Listerna är översållade med Scilla

Det var min dag i dag och jag känner mej nöjd och belåten.
Kram Birgit


7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Hur många 87-åriga fönsterputsare finns det??? Men Morfar klarar det allt! :-) Och Mormor gick ut på vägen, inte dåligt!
Du är allt en duktig dotter du mamma som hjälper Mobyborna!
Kramar

Anonym sa...

Det doftar så rent och vi njuter i fulla drag
Tack ska du ha
Kram mor

Tigris Predikantan sa...

Hoppas man kan räkna med barnens hjälp när sambon och jag inte klarar det!
:)

Märta sa...

Vad härligt att få njuta av ett renstädat hus. Här borde det bli lite städat också, men det finns så mycket annat att göra också.
Ha det så gott!
Märta

Monica sa...

Både din dotter och din mor tackar dig - det är väl ett tecken! Din generation är fantastisk (jag tillhör också den generationen...)!
Var glad så länge det varar, mina föräldrar är borta sedan några år och plötsligt är man själv äldst...
Kram, Monica

Birgitta sa...

Vad duktig du varit idag. Skönt för dina föräldrar att de har dej i närheten som kan måna om dem och hjälpa till med det de inte klarar. Tyvärr är inte gardinerna till mej. Men jag tycker de ser fina ut.
Önskar dej en skön helg.
Kram Birgitta

Märta sa...

Tack för omtanken! Vad gott det är att veta att det finns vänner som hjälper i bön!
Har nu fått veta att dottern ska flyga till Peking för att där invänta mer besked.
Kram!
Märta