onsdag 21 april 2010

Impulsköp

När jag tittade ut i morse var det vitt. Först blir jag ju lite besviken, för det ska ju vara vår nu, men sedan är det bara acceptera vädret som det är. Ingen kan ju göra något åt det, som tur är, hur skulle det då se ut? Våren är ju på gång och lite bakslag får man ta. "aprilasnö ä´fåragö" sa man här förr, har jag hört.
Jag hade lite saker att uträtta "nere på byn" som vi säger. Nere är det, för här är backar åt alla håll. Vi bor högt så det är backe ner och backe upp vart man ska. Det positiva med detta är att man får ganska bra med motion när man går. När barnen bodde hemma märkte de inte av backarna, utan sprang eller cyklade uppför hur lätt som helst. Nu är det lite mera stonk och pust, de har nog glömt hur det var, eller har de blivit äldre kanske?? de bor nämligen på ganska så jämn mark alla tre nu.
När jag var på väg hem fick jag se en så söt lampskärm i skyltfönstret, lätt att själv sy, men jag ville ha den nu, så köpet var snabbt avklarat och jag kunde glatt traska uppför den låååånga backen hem.
Väl hemma så slog baklusten till, det blev lite grovt bröd och muffins bakat, så nu känner jag mej rätt så nöjd.



impulsköpet
kommer allt testa att tillverka något liknande



Muffins och grovt bröd.
Brödet ska bjudas på, på en kvinnofrukost på lördag.

Aprilväder ute.
Taggen sitter och tittar ut, men väljer att stanna inne...


....för ute snöade det ganska så rejält då,
men nyss tittade solen fram.
Visst är det fantastiskt att solen ändå finns där
bakom skyarna och molnen
och bara väntar på att få titta fram och glädja både dej och mej

Kram Birgit

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Väldigt söt lampskärm!

Birgitta sa...

Hej! Inte illa att hitta en så söt lampskärm i lilla Kisa. Tycker nog att det försvinner en del affärer var gång jag kommer dit.
Backarna finns kvar och de känns väl jobbigare ju äldre man blir. Här har vi också mycket backar och jag orkar inte med dem riktigt.
Behöver nog sova snart så jag är pigg i morron. Har laddat extra batterierna till kameran också och hoppas det räcker.
Kramisar Birgitta

Monica sa...

Kvinnofrukost låter trevligt! Och med hembakat bröd! Synd att man inte bor i närheten...
Kram, Monica

Monica sa...

Håller med föregående talare som tydligen också heter Monica. Det där med Kvinnofrukost skulle inte sitta "fel". Men jag bor tyvärr inte heller i din lilla stad.
Önskar dig nu en riktigt bra Dag. Njut av dagen för du vet väl att livet självt är det största kalaset.
Kram

Monica sa...

Tack för den fina kommentaren. Ja, det är svårt att inte "göra någonting" och är jag lite trött då mååååste jag bara göra något. Svårt att sitta still då.....
Sen de där att vara älskad för den man är, det är inte dumt de heller. Men jag känner sådan tacksamhet & ödmjukhet för det. För det är inte alla förunt att vara älskade.Jag önskar dig en riktigt skön Helg
Kram

Märta sa...

Fin lampskärm du har köpt dig!
Härligt med kvinnofrukost! Vem har ni som står för programmet, vore bra med lite idéer. Jag och en väninna har ordnat kvinnofrukostar i ca 10 år, så nu har vi haft lite svårt att komma på några som kan hålla i programmet. I stan var Lotta Backman på en frukost idag, men jag hade missat det och inte anmält mig så det blev ett auktionsbesök istället.
Hoppas att ni har en skön helg!
Kram! Märta

Monica sa...

Tack för kommentaren. Ja, det är inte lätt alla gånger att komma upp från en filt på marken.....som du förstår så är vi inga ungdomar. Men man tror ju det själv ibland. De är dessa gånger som man inser att man inte är såååå mjuk i kroppen. Sånt man kunde för för 20 år sedan är lite besvärligare nu, ha,ha
Jag har undrat var du tagit vägen???? Varit på din Blogg varje dag...men inte sa nicke har Mor Tuta skrivit något. Ha nu en bra fortsättning på det som är kvar av dagen. Kram