måndag 17 januari 2011

Dagen summerad

Det har varit en slappardag delvis i dag. Fast när jag summerar dagen så har det hänt en hel del.

Kära gubben drog iväg igen i morse med packade väskor och kommer inte hem förrän fredag. Det är många långa år vi levt så här, men snart är det slut på det. Jag kommer att få ha homon hemma varje dag och natt hela veckan, varför? Jo han är en av de lyckligt lottade som har kvar i sitt avtal att få gå hem vid 60. Ni må tro att det känns skönt för oss båda att få dagarna tillsammans framöver.

Jag själv har varit hos frissan och haft en skön förmiddag, vad det är avslappnande.

En biltur som började på sommarväglag och slutade på isgata och däremellan issörja. Men allt gick bra, bara att anpassa farten.

En väninna och jag städade kyrkan på eftermiddagen, så det är iordning tills nästa samling.
Så tänker jag," jag har inte gjort något idag" men det blev lite iaf.


En vik av Sommen, på förmiddagen

Naturen kan göra fina konstverk
oj, vad det rann vatten här.


Vår gata hemmavid, full av issörja och gropig....


.....men gatugubbarna jobbade på för att försöka få gatan
lite mera framkomlig.
Lyktstolpen får nog stå på trekvart till det blir vår.


Var tvungen att testa mitt stativ till kameran, nu i kväll.
En stjärna och vår vimpel som vajar i blåsten,
månen.


Taggen satt och kollade in vad jag sysslade med i mörkret.




Ha en skön kväll
Kram Birgit











5 kommentarer:

Ulla sa...

Det där att få sluta vid 60 skulle jag nappa på om möjligheten fanns. Nu får det bli några år till och det går an för jag trivs men det är ju så mycket man vill hinna med. Det var isiga bilder du visar, snyggt!

Bonnfrua sa...

Kamerastativ... du är allt bra proffsig du!

Monica sa...

Ja, du har ju fått en hel del gjort!
Jag förstår att du gläder dig åt att ni kan vara hemma båda två! Det har vi varit ett par år nu och det är jätteskönt! Fast fortfarande ofattbart...
Isigt har vi det här också, bitvis, trots en veckas tögrader.
Ha en fin vecka, kram, Monica

Evatina-beth sa...

Härligt att ni skall få njuta av mera tid tillsammans.
Vi har varit pensionärer att par år och det är fantastiskt skönt.
Kram Eva

Birgitta sa...

Det var mycket på en dag. Det blir säkert det om man summerar dagen. Vi har också halt här, men solen skiner på oss (på dagen) och minusgrader, så egentligen fina vinterdagar.
Ha det gott.
Krm Birgitta