torsdag 20 januari 2011

Hejsan!

Har haft en heldag hos föräldrarna idag. Jag servar dom och de servar mej med kaffe och mat, ganska bra fördelning.
Huset har blivit städat och jag har blivit bjuden på biff.
Glassbilen kom förbi, så jag inhandlade några glasspinnar som kan vara bra att ha i frysen.
Vad jag skulle handla kollade mor in på glassens hemsidan, häftigt, eller hur?
Vi fick då se att det går att förbeställa glassen på nätet, då är den fixad och packeterad och chauffören ringer innan han kommer med leveransen. Service, eller hur?
Ska nog testa det nästa gång. Bra när man inte har så där jättemycket spring kvar i benen, utan det går lite långsammare att ta sej fram.



Fortfarande mycket hal is kvar som behöver grusas.

Fick syn på granarna bakom stugan,
fulla av kottar och solen lyste så fint på dom.


De här husen syns från trappan hemma hos föräldrarna.
i ett av dessa hus bodde en barndomskamrat till mej,
vi gick i skolan,
lärde oss spela mandolin!! tillsammans
och mycket mera. Ha.ha







Kram Birgit


9 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Det ser ju ut som om "Kullen" ligger ett stenkast bort. Är det någon som använt teleobjektiv månne och stativ!?!?!?

Ulla sa...

Tänk vadbrafördina föräldrar att du finns så nära. Är det nya tekniskaprodukter månne? Läste Bonnfruas kommentar. Trevligt veckoslut!

UllaMona sa...

Tänk så härligt att få ha kvar föräldrarna och få serva dem. Båda mina är döda, min far var bara 64 år när han dog.Mina svärföräldrar är också döda.

Kram

Monica sa...

Som jag har sagt förut: Vilken lycka för dina föräldrar, att kunna bo kvar i sitt hem, tack vare dig!
Och så coolt av din mamma, att kolla på nätet vad hon vill ha från glassbilen! Verkligen!
Mina barnbarn är faktiskt stolta över att ha en mormor som både bloggar och är ute på Facebook...
Och dom är 18 och 15 år!
Så än hänger man med!
Kramar, Monica

Märta sa...

Härligt när den äldre generationen behärskar den nya tekniken. Vår äldsta dotter skickar MMS till min mor och får SMS- svar tillbaka och det är vår dotter stolt över.
Läste förra inlägget att du snart får rå om mannen på heltid. Förstår att våra gubbar är födda samma år för här är en som firar jämnt i maj. Ha nu ett skönt veckoslut!
Det här veckoslutet innehåller begravning, barnvakt, fest och årsmöte, så det blir intensivt.
Kramar! Märta

Birgitta sa...

Vad skönt att dom har dej som pysslar om dem. Och samtidigt får ni tid att träffas och umgås med varandra.
Kram Birgitta

hugan sa...

Åh vad härligt det låter att få ha så pigga föräldrar, som dessutom kollar in nätet! Sånt blir jag avis på. Nåväl inget att göra åt det ;)
Ser ut att vara rena rama våren hos er nu, här är det så kallt igen, närmare 22 och meterdjup snö!

Ha nu en skön helg!

Berith sa...

Hej Birgit!
Läser Din blogg, beundrar Dina bilder. Ja, vi lärde oss spela mandolin tillsammans, men jag var inte med på fotokursen! Wow, Du borde bli fotograf resten av Ditt liv.
Vad trevligt att Du får ha Roger hemmavid om ett tag. Det måste kännas helt underbart efter alla år som Ni varit särbo. Hans fyller också jämt, men i hans avtal står det inte att han får gå hem efter den dagen.
Snälla Birgit, kortet på Berga i Din sista blogg skulle jag gärna vilja beställa. Går det, tror Du?

Hälsa mannen och ha en bra helg!

Evatina-beth sa...

Nästa gång får du ta med mandolinen till Värnamo !
Kram från Eva