onsdag 5 januari 2011

Sköna dagar...

Sköna dagar har det varit här hemma och fort försvinner de.

Känner mej lite lat, men när jag ser tillbaka har det ju hänt en hel del runt omkring oss.
Helger betyder ju ofta att det vankas kalas lite här och där. Trevligt att umgås med goda vänner och äta gott. Trist bara att vågen går åt fel håll, men det får man ta tag i när oxveckorna inträder.
Snön som faller här hjälper ju till så att man inte missar lite extra motion. Det kan ju vara positivt, fast egentligen räcker snön till här, med råge.



Alva och Seth, i julas, sitter och spelar på sina fäders telefoner.
Där ligger vi far och mor föräldrar i lä...

Sparkföret har varit jättebra,
härligt att snabbt kunna glida fram på gatorna här hemma.
Bra att ha något att hålla i också.

Vår gran i går kväll,
nu är det mera snö på den och mer är ju utlovat.


Härliga vinter?? Nja, kanske,
men längtan efter våren börjar allt att göra sej påmind

Ha en skön Trettondag


Kram Birgit



7 kommentarer:

hugan sa...

Jo de där oxveckorna borde få dra igång snart igen vad gäller vikten! ;) Men nog hinns vardagen med också..
Våren känns mycket avlägsen här. Det är åtminstone två månader innan det börjar vara vår i luften, alltså takdropp, normal vintertemp, lite värmande sol..
Nu är det vinter, bara att gilla läget!
Ha en skön vinterdag!

Tigris Predikantan sa...

En spark, där har vi det! Vill ha en sådan!
:)

Monica sa...

Jodå, även här nere i södern får vi snöskottar-motion! Och för min del får det gärna vara slut på snöandet nu! Vi brukar ju inte få någon snö förrän i februari och nu har vi redan haft snö i snart 2 månader!
Hade vi sådana vintrar alltid, skulle jag definitivt skaffa mig en spark!
Ha en skön helg, kram, Monica

Ulla sa...

Min "snögubbe" hytter med skoveln mot skyn och tycker att nu får det vara nog! Själv har jag varit i vävstolen och just idag gjort iordning för ett sent julkalas för ene sonen med familj eftersom vi varit borta under jul. Helt ok att vara inne tycker jag. Trevlig helg till dig och de där hektona springer du snart bort när våren kommer :)

Birgitta sa...

Hej! Här har också snöat ända sedan i tisdags och vi är verkligen insnöade just nu. Tar oss inte ut förran grannen kommer med stora traktorn. Men vi ska inte ut med bilen mer denna veckan så det är lugnt.
Nu är det vävstugan som gäller. Kan inte ha två tomma vävstolar.
Ha det så gott och sparka vidare.
Kram Birgitta

Evatina-beth sa...

Ja, det var länge sedan jag åkte spark, men det skulle jag gärna göra igen.
Är det Weine P som är din mans bror? Honom och Birgitta känner vi väl sedan vår tid i Laxå.
God fortsättning på det nya året.
Kram Eva

Polargrevinnan sa...

Ja, nog är det snö tillräckligt.
Jag som bor i stan har det någorlunda, det plogas rätt bra, men bilen på parkerigen får skottas fram lite då och då.
Har du tänkt på att ljuset blivit annorlunda - om tre månader är det vår.
Idag har jag försökt städa bort lite av julen, rätt skönt.
I morgon köper jag en bukett med tulpaner.
Ha en trevlig helg.
Kram Viola