lördag 22 januari 2011

Reklam...

Någon lång promenad blev det inte i dag, men ett besök i Tolvmannabacken för att se hur det är där nu.
Ganska mycket folk var det i alla storlekar och åldrar. Solen lyste så fint, men backarna ligger i skugga.
Jag som aldrig själv har utnyttjat dessa backar, är ganska fascinerad över dessa småttingar som åker så galant upp i liften och så ner igen.
Det finns tre nerfarter (tror jag ), pulkabacke längdskidspår, och en rink också. Inte illa i vårt lilla samhälle som de flesta flyttar från, tyvärr.
Lite reklam för vår fina backe och natur kan man ju göra.


Serveringstuga och värmestuga. Många satt i solen och åt sin matsäck.
Det doftade grillad korv också från grillarna som utnyttjades väl.

En av nerfarterna


Hemma igen,
tog en promenad upp på berget.


Här brukar småttingarna plocka blåbär på sommaren
lite svårt nu.
En gammal knotig en kan bli ett konstverk
om man står en stund och begrundar den.

Hannas snögubbe som byggdes förra helgen
inte mycket kvar av den inte.


Den här hjälpredan är oftast med när jag sitter vid datorn,
antingen sitter han och blockerar skärmen, annars ligger han ner framför.
Flytta på honom, det har jag ju inte hjärta till...
till makens förtret ibland.



Önskar dej en skön lördagskväll
Kram Birgit

6 kommentarer:

Monica sa...

Nu är jag ju inte någon snöfantast, men det måste ju vara ett fantastiskt ställe att bo på om man är det, och det är ju de flesta!
Det måste ju vara underbart där på sommaren också med skogen och bären!
Tacka vet jag att bo i naturen!
Känner igen det där med katten, som lägger sig på tangentbordet...
Ha en fortsatt fin helg, kram, Monica

Black Iris sa...

Vilka härliga vinterbilder och vilket härligt uteliv ni har.

Kram Maidi

Ulla sa...

Det är klart man ska göra reklam för hembygden. Härligt för den yngre generation när de hälsar på förstår jag. En trevlig lördagkväll önskas!

Polargrevinnan sa...

Jag är inte så mycket för vintersport men hade jag bott med en så fin backe nära där jag bodde - ja, då hade det nog varit annorlunda. Så klart du ska göra reklam för din skidbacke.
Fin kissekatt du har,förstår att du inte har hjärta att jaga bort honom.
Nu har den här söndagen snart gått till enda, hoppas den har varit bra.
Jag är inte riktigt återställd från kräksjukan och har svårt at äta. Men dagen har gått fort här vid datorn. Jag har äntligen kommit fatt att läsa och kommentera.
Kram Viola

Anita sa...

Vilka underbara vinterbilder du har tagit! Blir riktigt sugen på att gå ut och fota jag med, men jag har haft fina motiv inne idag!

Ha det gott
Kram Anita

hugan sa...

Påminner om det här lilla samhället, en ganska stor fin utförsbacke mitt i byn, men ännu en by som de flesta väljer att lämna. Trist.
Å Taggen är lika charmigt söt som vanligt! :)
God söndagskväll!