lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År

Gott Nytt År alla vänner. Hoppas ni haft en fin och skön nyårshelg.

Vi hade en fin nyårsafton tillsammans med goda vänner. Åt god mat och satt och myste. Behövs inte så mycket mera för att vara nöjd med tillvaron.


Gårdagen bjöd på solsken på förmiddagen, men när vi tog en promenad senare så var solen bakom molnen.

Vid tolvslaget var det plusgrader, som det inte varit sen snön kom i november. Det regnade lite smått. på förmiddagen i dag var det åter frysgrader så alla gångar och gator är täckta med ett istäcke.

I dag har jag inte gjort många knop, är ganska så trött, har varit skönt att bara ha fått slappa i soffhörnet.


Ett nytt år ligger nu framför som ett oskrivet blad, hoppas det blir ett fint och bra år för er alla och även mej. Det är tur att man inte vet något om morgondagen, den får man ta som den kommer och försöka att inte oroa sej.





En julkula som hänger i ett av fönstren.

Snön låg så fint på träden när vi gick i skogen i går.
I dag har all snö blåst av träd och buskar.


Amaryllisen fick vi av vännerna som var hos oss.


Ett litet änglaspel utan änglar men med snöflingor,
det har brunnit största delen av helgerna.
Har blivit lite förälskad i detta tror jag.



Önskar er en skön lördagskväll

Kram Birgit


13 kommentarer:

Anita sa...

God fortsättning på detta nya år. Vilken fin amaryllis ni fått, de är verkligen granna. Snöflingespelet så rart, är det nytt eller gammalt? Ett sån´t skulle jag också kunna tänka mig:)

Kram Anita

Birgitta sa...

God fortsättning. Hoppas att det nya året bjuder på många roliga händelser och att vi får läsa om dem här på din blogg.
Så fin amaryllis du fått.
Kram Birgitta

Bonnfrua sa...

Fin header! Men så är ju motivet bra också! :-)

Monica sa...

En helt underbar header med alla barnbarnen! Såå ljuvlig!
Sen måste jag önska dig en riktigt god fortsättning på det nya året! Hoppas få se många nya glada bilder från hem och trädgård!
Nyårskram, Monica

hugan sa...

Den passar så bra den headern :)
Vilken fin Amaryllis! Här blommar nu de flesta av mina, för första gången har jag lyckats missa tajmingen med blommningen till jul...men vad göra?
Önskar dig en god fortsättning!

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året.
Vilken underbar amaryllis.

Kram från Kusinen

Bettans hörna sa...

God fortsättning på det nya året och tack för peppningen ,,, det gick bra att jobba nyårsafton o nyårsdagen men idag ville inte mina onda knän...

Black Iris sa...

Men, så mycket underbara sparkbilder. Barnen ser ut att jubla allihopa.
Ha nu en god fortsättning på nyåret

Kram Maidi

Synnøve. sa...

God fortsättning säger jag och
med de beste önsker for 2011.

Visst är det märkligt hur fort ett år går.
Vad har man åstakommit under det gångna året? Hade man några planer? Både ja och nej...
Vad kommer ske under 2011? Ingen aning, vill inte ha planerna klara heller. Året ligger framför oss som ett blankt ark. Vi har fått nye fargestifter tell som han sjunger Alf Pröysen. Endast överskriften är klar.
Den lyder som så:
2011...
Vi får själva fylla i resten.

Här hade vi flunsan på besök. Inget vidare. Men den är på väg bort. Det finns alltid någon som har det värre.

Hoppas nu att dagen idag blir det du önskat. Själv ska jag ut med mat till fåglarna. Har blivit lite dåligt med det när man varit sjuk. Inte orkat ut varje dag.

Ha det gott och vi ses ju under 2011 på bloggen.
Kram Synnöve.

Evatina-beth sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR !!!

Gunilla sa...

Vilken glädje din header sprider.
jag blir riktigt glad.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning på det nya året.

Kram/Gunilla

Monica sa...

Kära Birgit, vill önska dig & de dina ett riktigt bra 2011. Nu lägger vi 2010 i vårt livsarkiv och börjar på ett nytt vitt blad i våra liv. Ser med tillförsikt fram mot många härliga stunder som berikar mitt/vårt liv.
Underbar bild på de fem barnbarnen som bildat tåg med sina sparkar. Mitt hjärta slår en liten "volt" för som barn åkte jag själv mycket spark. Är ju uppvuxen i Överkalix!
Ha det nu så bra och en varm kram från mig.

Märta sa...

Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Nu stunder en helg igen, ska tillbringa en del hos vänner och en del i kyrkan. Nu börjar orken komma tillbaka så lite främmat här i stugan ska det nog också bli.
Ha det gott! Kram! Märta