tisdag 23 mars 2010

Ett litet minne

När jag letade i mina gömmor här om dagen hittade jag den här asken. Den har legat undanstoppad i många år, men nu tog jag fram den och begrundade den. Det är ju faktiskt en ganska fin ask och gammal, hur gammal vet jag inte, men kanske från -50 talet. Jag tror det för det som står skrivet på baksidan tyder på att det kan vara så.

Innehållet är en duk som är oanvänd.

Detta har min svärmor skrivit

Så blev det när duken kom på bordet.
Tulpanerna köpte jag på torget i fredags.

Visst är det en fin tulpan, mycket mörkare färg än kortet visar.

Kram Birgit

8 kommentarer:

Monica sa...

Åh, en så vacker duk! Är den aldrig använd förr?
handvävd?
Vårhälsningar från Monica!

Mis sa...

Oh, vad fint!!! Dalsjöfors, vi känner visst några som bor där =)
Häftiga tulpaner!!!
KRAM Mis

Birgitta sa...

Ett försenat grattis till dej. Vilka fina blommor du fått. Visst rusar åren iväg nu.
Mitt barnbarn fyllde 18 den 19 så jag har också varit och firat honom och haft trevliga dagar tillsammans med allihopa. Bodde hos Lillskruttis som är så himla mysig. Men nu är jag hemma igen och har varit i vävstugan idag. Känner att jag måste lägga på ett extra kol där, så jag får gjort vad jag lovat i tid. Men det är ju annat att göra också. Jag vet inte om man får mer att göra eller man att man gör mindre ju äldre man blir. Tiden vill aldrig räcka till.
Här har det snöat idag också liksom i söndags. Finns det mer snö som kan komma ner nu kan man undra.
Vad fin den duken är. Tror inte det tillverkas sådana längre. Vet att det fanns sådana hemma när jag växte upp.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Tigris Predikantan sa...

De tulpanerna är väldigt vackra.
Den värmde, kramen!
:)

Daniel sa...

Oj så vacker!

Tänk vad man kan hitta i gömmorna!!!

Tigris Predikantan sa...

Barfota ja ... men i en storstad?
Men, nej ... inte just de skorna!
:)

Bonnfrua sa...

Det var en fin duk! Och tulpaner!
Kram

Märta sa...

Vilka ljuvliga tulpaner, alldeles speciella!
Duken är ju såå fin! Roligt att lägga på en fin duk.
Ha en fortsatt bra dag!
Märta