tisdag 16 mars 2010

Solsken, solsken, låt oss sprida solsken...

Fast nätterna är kalla händer det lite ute i naturen.
Jag kom på mej själv med att bara titta på gångbanan/vägen och där snön är borta när jag är ute och går. Jag ignorerar snön som är halvmeterhög på sidorna, kan det kanske bero på att man längtar så mycket efter våren nu.
Jag tog några bilder när jag var hos mina föräldrar i dag.



När jag stod på verandan surrade det runt huvudet, ja det var flugor.
De satt och solade på väggen.


Gången till fågelbordet som varit skottad hela vintern,
är nästan bar nu.

Här var snödrivorna så höga att staketet inte syntes,
så det blev lite misshandlat av snöröjaren.
Solen fortsätter att göra underverk får vi hoppas.
Kram Birgit

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Flugor, tänk att man nästan juter av dem. Nu. I sommar blir man väl tokig på dem...
Kram

Birgitta sa...

Här tycker jag att allt stått still senaste veckan, men det beror nog på de kalla nätterna. Även om solen skiner på dagarna är luften kall. Det är iaf riktigt halt här.
Ha det!
Kram Birgitta

Anonym sa...

Mysig blogg du har Birgit! Roligt att läsa!
Kram Maria Pettersson (Rolands dotter)