lördag 27 mars 2010

Vårsysslor

I dag har maken och jag varit i mitt föräldrahem och klippt träd. Det är några år sedan de blev omskötta, så det var dags nu. Vi hade alldeles ypperligt väder, solsken. Vädergubbarna hade spått fel för den här dagen, de hade lovat regn.
När vi som bäst höll på att arbeta blickade vi upp mot skyn. Det var svanar som flög över oss och "pratade". Efter en stund kom det även tranor, även de "pratade" men varandra. Vilken lyx att få bo så man kan uppleva sådana här händelser.


Äppleträden före beskärning

Så blev det.
Blåmesar höll på att flytta i i holkarna


Några tegelpannor hade gått sönder av all snö och behövdes bytas ut.
87-åringen kunde inte hålla sej på marken, utan måste serva....


Husinnevånarna verkar nöjda med arbetet som blev utfört i dag.


Ha en skön lördagskväll
Birgit



7 kommentarer:

Monica sa...

Så vackert dina föräldrar bor! Vilken idyll! Var glad du kan vara, som har båda dina föräldrar i livet och boende i sitt eget hem.
Och så fint att ni hjälper dem med det de inte klarar!
Ha en skön helg, kram, Monica

Birgitta sa...

Vad lite snö det är kvar hos er. Idag har jag varit ner till Kil på årsmöte och det regnade så jag knappt såg vägen. Och dimmigt var det också. Ikväll ska jag bara slappa och lösa dagens korsord i helgbilagan.
Önskar dej en fortsatt skön helg.
Kramis Birgitta

Bonnfrua sa...

Vad fina mobys träd blev!!!! Ni kan få fortsätta här, det finns några att beskära...

Tigris Predikantan sa...

Vissa personer vill vara med jämt ... så min granne som är nära de 90! Ibland blir jag rädd att han gör sig illa ... det skulle inte frun klara!
:)

Märta sa...

Har haft ett par fina dagar men just nu är det lite regn i luften o nästan lite kallt. Vad härligt att få se fåglarna som är på väg till oss, så visst andas naturen vår.
Ha en bra söndag!
Märta

Monica sa...

Tack för kommentaren i min blogg! Du frågade vad äggskal är bra till. Jag har precis lärt mig det själv: Kalken i äggskalen är bra till kalkälskande växter, som t.ex. julros! Och det lär ju bli litet äggskal nu till påsk...
Ha en bra dag, kram, Monica

Monica sa...

Tack snälla du för "besöket" jag tror att jag varit och "tassat" inne hos dig också.....Visst är det roligt att Blogga, här var det också så att det var barnen som satte fart på "tanten" Varje gång de kommer hem, hjälper de mig med "nya" saker. För jag är inte så duktig. Stöter genast på ett problem här hos dig & det är de små "kryssen" ovanför en tom bild. Hur får jag upp bilden? Det är bara på vissa av dina foton som de är kryss & jag inte kan få fram bild. Så du ser, så dum är jag. Önskar dig nu en trevlig kväll.