tisdag 30 mars 2010

Sol, regn...

Sol, regn och sol, visst är det en skön blandning och att det inte är den vita varan som dalar, ellervräker ner. Yngsta dottern var inte glad i går när hon ringde, det snöade för fullt och var "snorhalt".
I dag har jag vaknat till en klarblå himmel, sol och skönsjungande fågelsång. Då kan man inte annat än vara glad. Ska sitta och slappa hos frissan på f.m. det är avkoppling tycker jag och ger lite guldkant på dagen.

Taggen hälsar gomorron...
I går var det både sol och regn,
visst är det fint när regnbågen visar sej

Regnbågen var hel över hela himlavalvet.

Hoppas du också får se solen idag.
Om inte så ska du veta att solen finns bakom molnen ändå
och kommer att skina hos dej när molnen skingras.
Ha en bra dag.
Kram Birgit

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Fina bilder till en fin tanke!
:)

71:ans blogg sa...

Håller med föregående talare...mycket fina bilder till en fin tanke!
kram på dig

Monica sa...

Underbara bilder och vackra tankar.
Tack för kommentaren i min Blogg. I dag fungerar det med bilderna. Jag tror att många ute i Bloggvärlden hade problem igår.
Nu ska jag sitta här & njuta en stund.
Önskar dig en bra dag.

pastrorsfrun sa...

Imorse hade det kommit ytterligare lite snö, men nu är det plusgrader, så det smälter förhoppningsvis =)
Vilket härligt kort på Taggen!!
Hoppas det var skönt hos frissan!!
Kramar Mia

Monica sa...

Härlig bild på den gäspande katten!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Hej! Här har det faktiskt varit uppehåll idag men gråmulet hela dagen. Så det blev en dag i vävstugan, har vävt 2.80 på en ripsmatta idag. Det är 2520 trådar i varpen på en 70 cm bred matta, alltså 36 tr/cm. Så nu har jag gla´hål i väven och det känns bra.
Önskar dej en skön stilla vecka.
Kramis Birgitta

Märta sa...

Fina bilder! Skönt att veta att solen finns där bakom molnen.
Önskar dig en fin Påskvecka! Här är det jobb fram till kvällen på skärtorsdagen.
Kram! Märta

Monica sa...

Tack snälla du för kommentaren. Ja, tänk om man kunde vara så vig....jag är också nöjd men en långpromenad. Men visst var bilden rolig? Så snällt av dig att hjälpa föräldrarna. Jag gjorde de också när mina levde. Den dagen de inte finns, känns det så skönt att kunna känna att man gjorde/hjälpte dem. Man behöver aldrig ha dåligt samvete, och de gjör livet MYCKET lättare sedan. Jag kommer ihåg att jag tog det sååå självklart att hjälpa till, tänkte på allt de gjort för mig. Mina föräldrar bodde i Överkalix. Så de sista åren(hjälpte jag dem) flytta hit där jag bor.
De där med bilden på kvinnans hjärna tror jag inte heller stämmer....men den var rolig. Jag är en liten "lurifax"
Ha det så bra.