måndag 15 mars 2010

Fåglar

I dag på förmiddagen var jag ute på promenad igen, men den här gången promenerade jag på upplogade vägar. Lite lättare att gå än där vi gick i går.
Jag var och köpte en gul fin blomma till en dam i församlingen som fyller år i dag. Det var så roligt att träffa henne, hon kände igen mej idag och vi kunde prata en liten stund, jag förstod det mesta som hon sa eller menade. Det är sådana här små glimtar som gör mej glad.
När jag är och hälsar på någon på vårdboende upptäcker jag vad jag saknar mitt jobb...., men jag trivs bra med den tillvaro jag har nu också.
När jag gick hem från besöket tog jag vägen över ån som rinner genom samhället, jag visste att där finns många änder. Jag var lite sugen på att beundra dom en stund, de är så vackra.


Det var många änder i vattnet

Hanarna är så vackra, de riktigt glänser.
Huvudet ändrar färg beroende på hur ljuset faller ,
från svart till turkost.
En hona kom upp och hälsade på mej
Hon hade nog förväntat sej att jag skulle ha bröd med mej,
men tyvärr inte i dag.

Jag inhandlade en vårblomma på vägen hem också.
Den får pryda köksbordet.

Jag hittade den här tuppen i blomsteraffären och kunde inte motstå den.
Det blev en vit och en svart.
Så nu är det lite vår inomhus också här hemma.
Kram på er
Birgit

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilken proffsboggare du är!
:-)
Fina vårsaker från blomsteraffären!
Kram

Birgitta sa...

Ser att du hade en solig promenad igår. Här har vi haft solsken men det har varit så kyligt i luften, så inget skönt. I lördags fick lite snö och det ska visst komma mer i slutet av denna veckan.
Har solvat klart nu, så ikväll ska jag bara slappa och inte göra något.
Nu får du ha det så gott den här veckan när du gör precis som du själv vill.
Kram Birgitta

Märta sa...

Vi var också på ett besök igår, jag har lite svårt för besök på boende o lasarett. Så jag har faktiskt våndast lite över besöket men när vi väl kom dit så gick allt så lätt. Förstod när vi skulle gå att vi hade glatt två människor mer än vi kunde ana.
Vilken mysig påsktupp du köpte dig!
Ha en bra vecka!
Märta