fredag 26 mars 2010

Wasgij

När man som jag inte är ute i arbetslivet längre, kan man ju till viss del disponera sin tid lite hur man vill. En av de saker som för mej är väldigt avkopplande, är att lägga wasgij. Det var sonen med familj som kom hem med ett sådant pussel, jag hade aldrig sett ett sådant tidigare, men upptäckte att det var väldigt roligt att lägga. Så nu har jag lagt en hel del sådana. Det är ju en viss utmaning eftersom man inte lägger det som bilden föreställer utan något annat,t.ex. vad som händer i nästa ögonblick.
I dag har det varit en aning av sommar här. Vi har haft 16 grader varmt, så snön får verkligen ge med sej nu. Fast det finns fortfarande mycket kvar på skuggiga ställen och där man öst upp högar.




Här är kartongen med pusslet.


Så här blev bilden när pusslet var klart.
Detta tog ca två veckor att lägga.


Tänk vad en fjäril kan förgylla en vårdag


När jag tittade på blommorna fick jag syn på flera bin som surrade runt.
Det känns som våren är här.

Ha en skön fredagskväll
Kram Birgit

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med så många plusgrader. Vår termometer nöjde sig med plus tio idag men det var skönt och luktade vår.
Ikväll var jag i sta´n och hittade ett påskägg som påminner om ditt fina, får se om det blir något i det till påsk:)
Ha en skön helg
Kram Anita

Monica sa...

Här har vi också haft en härligt fin dag, men ikväll ösregnar det! Härligt, för jag har lagt gödsel i alla rabatter...
Trevlig helg, kram, Monica

Tigris Predikantan sa...

Vilken annorlunda puzzel! Ser roligt ut!
:)

71:ans blogg sa...

Vilket roligt pussel...en bra present! Bilden på fjärilen...den är sååå fiiiin!
kram Millan