måndag 22 mars 2010

Ett nytt år!

Jaha, så har man börjat på ett nytt levnadsår igen. Jag förstår inte att den dagen man fyller kommer allt tätare och tätare..... När man var barn längtade man ju till födelsedagen, den kunde inte komma snabbt nog.
När jag var ung var det många äldre som sa, när jag tyckte tiden gick långsamt: vänta du bara tills du blir äldre, då går tiden fort. Jag trodde kanske inte alltid på det, men nu har jag egen erfarenhet av att det är så. Tänk att äldre för det mesta har rätt...så nu kanske jag också har rätt ibland eftersom jag börjar bli äldre???
I lördags hade vi goda vänner här på lite fika. Det är ju trevligt att träffas, umgås och prata, ja pratar gör man ju om allt och inget. Tänk att man kan få en kväll att gå väldigt fort av att bara umgås.
Nu är en ny vecka på gång igen med nya utmaningar som man kanske inte känner till än, men det är bara att traska på och försöka ta en sak i taget, när man har möjlighet till det, och inte röra ihop allt på en gång, för då kan det bli både jobbigt och tokigt.
Jag började veckan med en långpromenad och sedan en mugg te på trappan i solskenet när jag kom hem, det är väl en bra start,eller hur?


Blommor jag fick av Roger.

Tulpaner från Amsterdam, nej men från Avesta.
Tack såååå mycket.

Det blev en macka istället för kaffebröd.
Tårta blev det också.


Lite karameller när man sitter och myser i soffan.

Kram Birgit


4 kommentarer:

Monica sa...

Hej och tack för titten i min blogg! Roligt att du hittade dit! Har kollat runt litet i din blogg och jag tror nog att jag får lägga till dig i min blogglista... Vi har ju många saker gemensamt: Är 40-talister, gifta, utflugna barn (vi har 3 st), barnbarn (vi har 4 st), är intresserade av promenader, handarbete, bakning och pussel. Fast jag vet inte vad wasgij är för något???
Ha en bra dag, Monica

Märta sa...

Ett stort Grattis på födelsedagen. Tomas Hagenfors har en så fin sång som jag sjunger för dig nu, (då får tänka dig).
Ha den äran idag på din födelsedag
Vi hyllar dig idag, det är din dag idag
Du får tårtans största bit och vi önskar god aptit,
du får vila dig en dag ifrån ditt slit.
Du är värd en egen sång,
många blommor i ett fång
och vi hurrar allihopa gång på gång.
Du ska veta att du är,
mycket älskad av oss här.
Du är vännen som vi alla håller kär
Ha den äran idag på din födelsedag
vi hyllar dig idag, det är din dag idag.

Hoppas att du har haft en fin födelsedag!
Kramar! Märta

Millan sa...

GRATTIS!! Jag ser att du har haft en fin fin födelsedag med vackra blommor och en härlig god räksmörgås. Bilderna är sååå fina! Tack för att du tittar in hos mig! KRAM

Tigris Predikantan sa...

Så mycket "godis" du visar! *ler*
:)