torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen

I dag har jag varit på stora sjukhuset i sta´n. Inget farligt, bara en koll av mina ögon. När jag i arla morgonstund åkte iväg så såg jag att våren är på gång ordentligt. På en översvämmad åker var det massor av svanar. De är ju så stiliga tycker jag. Efter ytterligare någon mil så satt en hel flock med starar och käkade på en åker som var snöfri. Väl inkommen till sta´n så var det så gott som snöfritt. Det kan man inte säga att det är hemma i vår trädgård, men snart hoppas jag.

Våra stackars spirea och rosbuskar, undrar om de överlever?

Jag inhandlade en blomma i dag,
som får hälsa välkommen,
ute på vår trappa.

Det är ju våffeldagen i dag, så det blev
våfflor,hjortronssylt och vispgrädde
när maken kom hem i dag.
Smakade ypperligt.
Kram Birgit

4 kommentarer:

Anita sa...

Visst är det gott med nygräddade våfflor!
Ha en god kväll.
Hälsningar Anita

Märta sa...

Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!
Smaskigt med våfflor! Vi har inte hunnit med det idag, mannen är på sammanträde så våfflorna får vi ta en annan dag.
Kram!
Märta

Birgitta sa...

Håller med dej, våfflor är aldrig fel. Här ser våren ut att dröja. Maken är klar med veden nu (en vecka före dymmelonsdag) och då har han inget utomhusjobb på ett tag så då ska han fixa till sovrummet, fast det är jag som brukar tapetsera. Men vi får nog hjälpas åt den här gången. Sedan måste det bli en tur till IKEA också. Och allt sådant tar massor av tid tycker jag. Jag skulle behöva sitta i vävstolen massor av timmar, för jag har fått en hel drös med beställningar på ripsmattor nu. Och alla är olika. Men jag hinner ju inte leka i vävstolen då som jag vill göra emellanåt.
Här ska vi få regn hela nästa vecka. Inget vidare.
Ha det så skönt nu.
Kram Birgitta

Monica sa...

Ser verkligen mumsigt ut!
Ha en skön helg, kram, Monica