torsdag 17 juni 2010

Badkruka?

Man måste ta tillvara på de soliga dagarna, det har jag gjort i dag tillsammans med äldsta dottern, Albin o Hanna. De gled in på gatan på förmiddagen, barnen var förväntansfulla för vi hade lovat åka till sjön.
Vi packade en korg med BADkläder och en med fika och så ställde vi kosan mot sjön.





Framme vid badet, solen glittrade så fint i vattnet


Det var fikadax när vi kom fram så vi började med det


Albin var snabbt i vattnet, kallt?
det tyckte inte han i alla fall


Hanna var heller inte rädd för vattnet, kallt?
nehej då


Oj då, mormor har fått på sej badkläder,
här ska hon allt blötas ner

Vem där? en badkruka som vågade doppa sej
Bildbevis..
Det var kallt


Hemma igen efter en skön förmiddag, blev det mat,
lite bollspark och krocketspel
Sen bar det av till g-mormor o g-morfar så ung och gammal fick träffas en stund.


Äldre skjutsar yngre
det är väl så det ska vara?
Ett litet stycke går det ju bra.
Jag tror båda myser och njuter av tillfället som ges.



Jag som trodde jag var en badkruka så fel jag hade i dag,
tur att man kan ändra sej. Det var svårt att låta bli att ta ett dopp
när barnen var så modiga,
de kan få mormor att göra nästan vad som helst, eller hur?


Kram Birgit



6 kommentarer:

Monica sa...

Tack snälla Birgit för din omtanke. Om du visste vad de värmer. Dagen har varit jobbig för mig(tror du anar vad de handlat om)Men det slutade lyckligt och jag är SÅ TACKSAM! Känner sådan ödmjukhet över LIVET! Man får sig en liten tankeställare att mycket kan förändras på KORT tid.
Blir så varm i mitt hjärta när jag ser/läser över vilken underbar dag du haft med det dina. Önskar dig allt gott och var rädd om dig vännen.
Kramar om från mitt hjärta.

Birgitta sa...

Du ska inte tro att barnbarnen kan få mej att doppa mej i så kallt vatten. Ingen chans här. Men du var duktig som tordes. Ser att dagen var innehållsrik och skön för dej.
Kram Birgitta

hugan sa...

Hjälp! Här uppe är det nog lääänge kvar innan det blir några dopp! Ser väldigt skönt och framförallt sommrigt ut :-)

Tack för värmande och stöttande kommentar hos mej, det känns i hjärtat när man läser sånt! Dessutom känner jag att det peppar enormt att fortsätta kämpa, så stort tack!

Ha en skön helg!

Monica sa...

Ja, det ska nog till att barnbarnen badar, för att man ska våga sig i vid den här temperaturen i vattnet...
Hur många grader var det, tror du?
Här har vädret varit varmt och skönt i två dagar nu, så snart vågar man sig kanske ner på stranden...
Ha en skön helg, kram, Monica

Tigris Predikantan sa...

Hum, plötsligt vill jag inte bli mor-/farmor ... jag är nog den värsta badkrukan som finns *ler*!

Monica sa...

Tack för din värmande kommentar!
Jag önskar dig nu en riktigt skön Helg med det dina.
Var rädd om dig kära Birgit.
Kram från Monica