onsdag 2 juni 2010

Sommar

I dag har det verkligen varit sommar, solsken och varmt
Jag har varit ute största delen av dagen, lyssnat på tystnaden, en gräsklippare långt borta, svalor, barnskratt, vinden.
Rensat ogräs, förstår inte att det måste växa så fort och tittar upp överallt, men det är väl för att jag ska ha något att göra, hmm.




Ett tecken på att sommaren kommit - flugor,
dörren vill jag ju ha öppen, så det får bli ett nätdrapperi i dörren,
hindrar iaf några flygfä att ta sig in.

Pelagoner = sommar för mej


Sitta ute med en bok och en kopp kaffe,
lat sommardag, älskar det.


Syrenen har bleknat lite i färg nu,
men doftar underbart när kvällen kommer

Skuggspel

Tulpanerna sjunger på sista versen
men är fortfarande vackra.


Nu har vi hela sommaren framför, härligt,
hoppas vi alla får många soliga sköna dagar och kan ta vara på vad de ger.

Kram Birgit



4 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Alltså, du tar så sjukt fina kort mamma!!
Kul att se på de fyra K-vågs bloggarna att redigeringsprogrammet används flitigt =)
KRAM

Monica sa...

Ja, idag har vi här nere i Skåne också haft fint väder för första gången på länge! Såå skönt!
Jättevackra bilder!
Och så fint det ser ut i er trädgård!
Kram, Monica

Märta sa...

Vi har också haft en underbar dag! Här har inte syrenen mer än precis börjat få lite färg.
Nu känns det att sommaren har startat för nu slår vårt sommarhem upp sina portar. På lördag kommer evangelistkvartetten och Carl-Olof Hultby. Vi ska först hinna med ett guldbröllopspar innan vi far dit.
Hoppas att det fina vädret står sig ett tag till.
Ha det så gott!
Kram! Märta

Monica sa...

Birgit, vilken fin sida du gjort! Wow vad jag blir imponerad! Så vacker & sedan MÅSTE jag berömma dig för dina vackra bilder!( Med ditt namn på också) Vad du kan...
Här i Småland har sommaren äntligen kommit.....jag "snodde" med mig det vackra vädret från Stockholm. Så nu har det tagit fart i vår trädgård också! Där ska jag tillbringa hela min dag idag. Önskar dig en skön dag & var rädd om dig!
Ärliga kramar från Monica.