söndag 6 juni 2010

Flaggdag

Flaggan i topp när det är Sveriges nationaldag. Jag är så tacksam att få bo i detta fina land, där det är fred och frihet. Man får vara ute i naturen och på sjön när och hur mycket man vill.
Den här dagen har visat sig från sin bästa sida, varm och solig. Vi har haft en skön dag tillsammans R och jag. Cyklarna togs fram och så vände vi näsan norr ut, mot mina föräldrar. Vi packade med lite eftermiddagsfika, så det blev en stund i deras "bungalo"med prat och fika.


Flamma stolt mot dunkla skyar....

Tjärblommor kantade vägrenen på visa ställen
och bönderna var redan igång och slog sitt hö

Skönt att få njuta av försommaren och se all dess grönska och fägring
mycket att vara glad och tacksam för.

Ha det gott
Kram Birgit



7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så sant, så sant *ler*!

Refleksjon på livsvegen sa...

Gratulere med Nasjonaldagen!!

Monica sa...

Ja, det verkar ha varit en fin dag i hela landet - vårt vackra land!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Så fint med cykeltur och vackra blommor. Det är nog första ensilageskörden som är på gång nu. Vi tog en tur (med bilen) till Dalarna idag och även där var första skörden av gräs tagen.
Min cykel står där utan luft i däcken. Har inte varit ute och luftat sej de senaste 5 somrarna.
Önskar dej en skön och somrig vecka.
Kram Birgitta

Felix sa...

Vad roligt att du tittade in på min blogg! Då fick jag ju möjlighet att hitta hit.

Ja, nu är det som vackrast med alla blommande träd , buskar och blommor. Man får njuta så mycket man hinner!

Taggen var ju söt också! Vad gulligt när han ligger på rygg och tvättar sig...

Försommarhälsningar
Elisabet

Monica sa...

Kära Birgit, hoppas att allt är väl med dig & din familj. Ja, visst var det en underbar dag på vår nationaldag. Flaggorna vajade mot den klarblå himmelen.
Idag har vi grått o regnskurararna avlöser varandra. jag har kämpat med våra fönster....men nu tror jag att jag ger upp!
Önskar dig en skön kväll!
Kram Monica

Tigris Predikantan sa...

Idag verkar det bli en fin dag ... skall nog posta tackkorten som studenten skrev till alla som var på mottagningen och som hon skrev innan hon åkte på sin semester.
:)