måndag 28 juni 2010

På banan igen och midsommarfirande

Så är jag tillbaka i cyberrymden igen efter en dryg vecka. Oj vad det kändes konstigt först att vara utan internet, det är nästan lite otäckt så beroende man blir av att kunna arbeta vid datorn. Efter lite strul, det ska ju aldrig gå helt spikrakt när man fått problem, så kom vårt modem lagom till helgen. Tog "datorledigt" hela helgen, men som sagt är jag på banan igen.

En fin helg tillsammans med 2/3 delar av familjen har vi haft. Tyvärr var inte äldsta dottern med familj med, jobbar man inom vården så måste man jobba även en sådan här helg.
Vi ( jag, maken, sonen och hans familj) har tillbringat midsommar i Dalarna hos yngsta dottern men familj.
Vilket fint väder vi haft, sol och varmt varje dag, så inte ska man klaga. God mat, gemenskap och barn som haft sååå roligt tillsammans. Vad mer kan jag önska?

Midsommarafton var det traditionellt firande med midsommastång, fiolspel, dans av hembygdsgillet, dans runt stången för barnen och de som ville vara med.



Är man i Dalarna så är det väl dalahästar som gäller , eller hur?
Här finns ett "lite" större exemplar.
Vi hittade Linnea vid vägkanten... de doftar sååå gott
Midsommar = jordgubbar

Cykeltur för grabbarna, resten fick ta apostlahästarna när det skulle köpas glass.
Hemma igen så behövde visst några gå till doktorn,
ingen behövde sjukskrivas...

Lek och bus i Säterdalen


Ponnyridning och djur som man kunde klappa



Morfar/farfar med tre av våra "kryddor"


Tänk vad en helg försvinner fort när man har trevligt och roligt tillsammans.
Det var några små glimtar av min midsommar

Hoppas även du haft en bra helg.


Kram Birgit


4 kommentarer:

Monica sa...

Kul att du är tillbaka! Man undrar alltid litet när någon inte "hör av sig" på en tid! Jag har ju inte bloggat så länge heller men skulle säkert sakna det om datorn pajade...
En härlig midsommar med barn och barnbarn, verkar ni ha haft! Och fint väder hade tydligen de flesta!
Ha en skön kväll, kram, Monica

Anonym sa...

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Dalarna är allt bra fint.
Ellen tackar för gratulationen!

Kram Anita

Birgitta sa...

Vad skönt det ser ut på dina bilder. Vi tog en det väldigt lugnt i midsommar. Jag har problem att få över mina bilder från kameran till datorn, så det har varit lite tyst hos mej också.
Kram Birgitta

Monica sa...

Kära Birgit, måste in och "kika" hur du har det. Ser/läser att allt är väl med dig. Vilken härlig midsommarhelg ni haft med barn och barnbarn. jag noterar också att du under dator-haveriet lärt dig nya "saker" med foto- lägger ut dem så att de blir som små vykort....wow vad inponerad jag blir! sedan har du ditt namn till vä på fotot....oj,oj vad du lärt dig mycket på kort tid! Jag tycker du är jätte duktig ska du veta!!!
Önskar dig nu en fortsatt skön vecka, jag tittar in ibland och "håller" lite koll på dig....*fniss*
Stor kram från Monica.