tisdag 15 juni 2010

Fågelbad

Badsäsongen har väl börjat så smått, kanske, tuffingar kanske vågar ta sej ett dopp, men jag har blivit en riktig badkruka på äldre da´r. Det ska vara ganska så varmt i vattnet för att jag ska ta mej ett dopp.

När jag i dag tittade ut genom köksfönstret fick jag se ett par som nog inte är badkrukor, de badade för fullt, såg riktigt roligt ut. De doppade huvudet, skvätte och ruskade sej flera gånger om. Ett riktigt skådespel.

Man tar vad som erbjuds när man blir badsugen...

Den här skatan är riktigt blöt, men den torkade väl snabbt i solskenet.
De hade tur med badvädret i dag.


Kram Birgit


6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag myser när jag ser fåglarna bada med sådan lust ... skvätt, skvätt och så blir de rufsiga som dunbollar *ler*!

Monica sa...

Ja vi har också haft en underbar sommardag. Men något bad.....nej,nej...lite för kallt än. Har varit ute i trädgården nästan HELA dagen, dock ej klippt gräset.
Önskar dig en skön kväll.
Kram från din vän

Monica sa...

Ja, det ser verkligen ut, som om dom njuter av sitt badande!
Men än dröjer det nog innan jag tar mitt premiärdopp...
Ha det bra, kram, Monica

Birgitta sa...

Här har du nog en ännu större badkruka. Blir aldrig tillräckligt varmt vatten i sjön längre tycker jag. Minns när man som barn gick i simskola direkt efter skolavslutnignen och det var regnigt och kyligt i sjön. Usch.
Den lilla blå blomman kallar jag mormors glasögon. Hoppas dina ben orkar ta dej på fler fina promenader som vi får följa med på.
Ha en skön onsdag.
Kram Birgitta

Felix sa...

Här ser vi aldrig några fåglar vid fågelbaden, men det beror väl på att Tiger anser att det är hans vattenskålar!

Här badas det inte heller förrän det är varmt i vattnet! Helst 30 grader! Det är bra för värkande leder och muskler.

Vilka fina promenadbilder i förra inlägget. Och bilden på Taggen var underbar! Tiger följer gärna med oss på skogspromenad om vi går åt rätt håll, dvs direkt in i skogen på baksidan av vår tomt. Fast han är mera svårflörtad nu för tiden än när han var yngre. Då skuttade han med på långa skogspromenader.

Sommarhälsningar
Elisabet

pastorsfrun sa...

Jag längtar hem jag, när jag ser alla fina bilder...

Kram Mia