onsdag 16 juni 2010

Fyrhjulingar

I dag har jag servat mina föräldrar lite med inköp och städning. Det går ju rätt så bra när jag själv blir servad med fika och mat.
De bor på landet i en röd liten stuga med vita knutar, vid ett skogsbryn, som blivit en urskog, men ganska mysigt . De har bott i detta hus sedan -52.
En liten "bungalo" är byggd så de kan sitta ute och njuta också. Där fikade vi idag.
På em kom mammas bror och hälsade på, en tuffing som åker fyrhjuling.



Ett bra fortskaffningsmedel....

..ytterligare ett fyrhjuligt fortskaffningsmedel
man tar sej inte fram lika fort med den här,
men ett jättebra hjälpmedel


urskogen, bakom huset



mera öppet landskap på framsidan.
Kustpilen passerar


Fin dikesren har de med mycket blommor

Det var några bilder från mitt barndomshem



Väl hemma igen så välkomnar mej Taggen
här ligger han vid mina fötter


Det var min dag, hoppas din också varit solig och fin

Kram Birgit

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken idyll! Och vilken tur dina föräldrar har, som har dig, som hjälper dem, så att de kan bo kavar i sitt hem!
Ja, visst är rollatorn en fantastisk uppfinning! Av en svensk! Den hjälper oerhört många gamla att våga sig ut!
Här har vi också haft en strålande dag idag - har jobbat i trädgården nästan hela dagen.
Ha en skön kväll, kram, Monica

Anonym sa...

Vilka bra kort och reprtage du har gjort från Mobyt!
Kram från äldsta dottern.

Monica sa...

Tack snälla Birgit för din omtanke! De stärker ska du veta!
Måste nog skriva som din anonyma dotter: Mycket bra skrivet o vackra bilder från ditt barndomshem! Du är såååå duktig, jag är djupt imponerad av dig. Glad och tacksam att du är min Blogg-vän!
Stor varm kram från hjärteroten till dig.

Tigris Predikantan sa...

Så fint de har det!
Sv: Bada, nej .. jag är en badkruka, det dröjer nog länge innan jag badar *ler*!