onsdag 9 juni 2010

Stackars Taggen

Taggen brukar flera gånger om dagen ta sig en runda över sina domäner för att kolla att allt är som det ska. Jag såg honom traska ut från tomten, över gatan, men han kom snart hem igen och såg lite moloken ut. Varför då? Jo två skator trätte på honom, flög och hoppade efter honom, så han kom inlunkande i trädgården igen och beklagade sig för mig. Naturligtvis tröstade jag katten....

Tryggast att sitta under sin buske och hålla koll på skatorna.



I går tog jag en tur till "stan" och mötte där upp äldsta dottern och barnen.
Vi skulle bara träffas lite och gå en runda på IKEA.
Barnen var såå förväntansfulla för att de skulle få leka i lekrummet.
Det är ju roligare att leka, än gå runt och titta på en massa trista hushållsgrejer o.s.v.
Så det var ju perfekt för både mamma, mormor och barnen.





Först skulle det ätas lite glass. Albin med sin strut.
Vi passade på att köpa var sin cykelhjälm, dotera och jag.
Barnen fick välja färg åt mej, gissa vad det blev??
"jåsa" så klart,
den var faktiskt finast, tyckte även jag

Hanna med sin glass


Alla nöjda och glada,
nu väntar Mc Donalds.


En härlig och mysig förmiddag hade vi tillsammans.


Kram Birgit




6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Josa är söt tycker jag *ler*

Monica sa...

Stackars lilla Taggen! Men skatorna är väl räddare för katten än vad katten är för dem. Och dom måste ju försvara sina ungar...
Myyysig dag med dotter och barnbarn!
Och vilken fin tunika du har på dig! Underbar färg!
Kram, Monica

Bonnfrua sa...

Taggus, dummus, specialus, kaktus kaktus...
I går kväll höll en skata på att snattra så vida pass att den höll mig vaken! Var tvungen att stänga fönstret för att slippa höra´n.
Tack för fin dag i går!

Birgitta sa...

Förstår att Taggen inte ville vara hos skatorna. De kan vara riktigt envisa av sej. Vad fin du kommer att bli i din jåsa cykelhjälm.
Kram Birgitta

Monica sa...

Jag måste le när jag läser ditt inlägg...så fint....Taggen jagat av dumma skator. Mormor köper jåsa cykelhjälm....ja de är väl underbart. Blir varm i hjärtat.
Sitt du under korkeken idag, det är skönt att låta själen få lite vila & hämta kraft.
Men de är klart att jag kommer att sakna dig på min "gympa"...*fniss*
Önskar dih en underbar dag.
Din vän Monica.

Felix sa...

Klart att Taggen behöver hjälp mot de elaka skatorna... De kan bli riktigt närgångna. Tur att han kan sitta under busken och hålla koll.

Försommarhälsningar
Elisabet